söndag, april 22, 2007

Veckor [31 dagar kvar]

Alldeles för många kvar till min älskling kommer hem.
Alldeles för få till min programmeringstenta, kanske blir omtentan. Risken med att bestämma sig för det är ju bara att jag inte pluggar till den heller. Nu är ju risken bara att om jag satsar på den så kommer den andra i skymundan, och den vill jag verkligen, verkligen ha avklarad för den omtentan ligger katastrofalt till i mitt schema.

Förstår inte varför jag har ångest däremot, har hunnit med helt fantastiskt mycket sen jag kom hem i onsdags kväll, men det är väl den vanliga ångesten över att jag som vanligt borde ha börjat tidigare. Och det borde jag ju, men det är väl lite för sent att gräma sig över det nu? Jag landar ju alltid på fötterna, det borde jag ju veta vid det här laget. Men programmeringen är lite extra ångestfylld, det har blivit lite av en demon. Har än så länge inte skrivit en enda programmeringstenta och det är nog där skon klämmer.

Men okej. Härmed lovar jag mig själv och min omvärld att jag ska ha min javatenta avklarad innan sommarlovet. Lovar och svär på heder och samvete, vem är med och kontrollerar mig i juni? Tror omtentan går 15/6. Innan dess ska dessutom följande klaras av:

Födelsedag: torsdag 26/4
Säk-tenta: lördag 28/4
PM2 (ped2): 14/5
Inl 1 uppsats: 29/5
Säk-semin: 30-31/5
Oppos.sem (ped2): 5/6
Slutinl ped: 8/6
Omtenta java: 15/6

Och under tiden borde jag ju göra följande:
Sista inlämningen i praktisk projektledning.
Leta magisteruppsatsämne/uppdragsgivare/handledare
Tror nr 2 och 3 av den sista blir svårast.

Dessutom vill jag ju hinna se mina vänner och min familj. Frågan är när?