fredag, april 20, 2007

Delar av dagens mediebrus

Hon har rätt att vara naken, tydligen. Jag tycker personligen hon verkar ganska, vilket är ordet jag söker, just det: grisig, eftersom hon slarvar med tvättstuga och fimpar. Det skulle störa mig till vansinne, jag är helt fruktansvärt trött på att vissa (långt ifrån alla tack och lov) aldrig kan plocka upp eller städa undan efter sig. Ibland verkar det som om en del tror att de har en personlig städare som ständigt går i deras fotspår och torkar upp utspillt sköljmedel från tvättmaskinen, tömmer luddet ur torktumlaren eller tar upp deras slängda godispåse från marken. Hon kommer säkerligen vara mycket populär i sitt bostadsområde efter detta.

Bra saker att göra med skattemedel. Trevlig utflykt för åsnan kanske, vad vet jag. Vi får väl vara glada för att de inte tog till vapen åtminstone.

Ett komplicerat fall är det som rör Kvinnojouren Helga i Tranås som gömt en kvinna och hennes barn från pappan (som också är barnens vårdnadshavare) i sex år. Komplicerat eftersom kvinnojourerna finns där för att tro på kvinnorna i en situation när kanske ingen annan gör det och inte ska röja var de gömmer dem, men vad händer om någon utnyttjar detta?