torsdag, april 19, 2007

Gates hedersdoktor

Paret Gates ska visst bli hedersdoktorer här i Sverige. Det är varken märkligt eller fel, med tanke på att de har en fond som gett 7,8 miljarder dollar till stöd för global hälsa.

Vår nye medieälskling har visst blivit mordhotad också, men han verkar ta det hela med ro.

Privat är nog den mest spännande nyheten att jag nu även råkat ut för en överbokning av en flight. Inte så roligt för de som anlända sent till check-in i München, de fick inte med säkerhet platser. Vi som hade checkat in redan vid vår connecting flight (för min del Florens) var nog bland de första som checkade in så det var ju lugnt för min del.
Och självklart kom all sprit hem hel och fin.
Ny väska blev det också, men inga nya skor. Illa

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det inte fel eller av ringa betydelse att man spenderat 7,8 miljarder till stöd för global hälsa.
Jag äger dock ett antal frågor king hur många av dessa miljarder har Sverige och Karolinska fått tagit del av? och vad är resultatet av att få självaste "BILL" till Stockholm för att få hedersbetygelsen?
Hur många andra institutioner har levererat ett sådant hatt till Gates av samma anledning? Med blandade känslor och inte helt säker på varför, är nog detta kanske bra för Sverige.

6:40 em  
Blogger Amnett said...

Självklart är det bra PR för Karolinska, men det var inte PR som var min poäng. Internationellt sett skulle jag tro att vi varken vinner eller förlorar på utmärkelsen (och då menar jag "vi"= Sverige), men nationellt kan nog Karolinska vinna en del pluspoäng i form av uppmärksamhet i medier och därmed kanske större möjligheter att nå ut och i förlängningen kunna få mer "pengar". Min poäng var snarare att Bill, oavsett vad man har för åsikt om Microsoft, faktiskt använder en ganska stor (bråk-)del av sina pengar för något som verkligen behövs och gör nytta, och det är något fler borde göra.

9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home